Glenn Jones + Myriam Gendron + F Hood

Sorry, tickets for this
show are no longer
for sale online.

*You may still be able
to get tickets at the
door or in town.


Tickets went offline:
14 weeks 1 day ago
Portes | Doors: 
Thursday, January 9, 2014 - 8:30pm
Salle | Venue: 
Genre | Event Type: 
Folk/Country
Price: $11.00

http://www.thrilljockey.com/thrill/Glenn-Jones/#.Unqe21OnGSo

Suoni Per Il Popolo et CKUT présentent:

Glenn Jones
+
Myriam Gendron
+
F Hood

Jeudi le 9 janvier, 2014
Casa del Popolo – 4873 St. Laurent, portes à 20h30, $10-12

Billets disponibles à la Casa del Popolo, Cheap Thrills, L’Oblique, Phonopolis, et Atom Heart ou www.casadelpopolo.com

Glenn Jones est unique. Inspiré de la longue tradition de l’American Primitivism, il entre dans une catégorie à part de tous les musiciens dévoués à ce genre musical grâce à son style qui combine un jeu expressif, un talent technique, et plus spécifiquement une utilisation inventive et originale d’accords alternés et de capodastres partiels. Comme chaque personne qui l’a déjà entendu joué le sait, il est un narrateur remarquable, et ses chansons reflètent son talent. Les morceaux que l’on retrouve sur son dernier opus, My Garden State, sont évocateurs et parfumés, et servent de témoignage à son talent qui transmet une large palette d’émotions, sans mot dire.

De nos jours, Dorothy Parker est surtout reconnue pour son esprit caustique, son prodigieux travail de scénariste, ainsi que pour ses convictions politiques profondément progressistes. Certains seront surpris d’apprendre qu’elle était d’abord et avant tout poète. La poésie de Ms. Parker est brillante: vulnérable et brisée par endroits, elle retrouve ailleurs le ton léger et moqueur de ses œuvres les plus familières. Ses poèmes ont parfois été mis en chansons par le passé, mais personne ne s’y était consacré d’une façon aussi accomplie que Myriam Gendron sur Not So Deep as a Well. La mise en musique et l’interprétation de Myriam sont des merveilles. Son jeu de guitare possède cette circularité rythmique dépouillée caractéristique des albums des années 60 de Leonard Cohen. Comme lui, elle arrive à condenser dans les nuances sonores qu’elle produit une vaste gamme d’émotions. Sa voix (parfois dédoublée), à la fois tranquille et envoûtante, porte parfaitement le texte – sans doute d’une façon encore plus marquante comme contrepoint aux poèmes les plus libres de Parker (comme «Song of Perfect Propriety»).  Not So Deep as a Well est un premier album remarquable. Il rappelle certains de ses ancêtres obscurs mais se présente comme une œuvre originale et d’une étonnante cohérence esthétique. C’est aussi tout un trip pour l’oreille. Profitez-en.
– Byron Coley, South Deerfield

Les pièces de guitare finger picked de F Hood sont souvent sombres et lourdes, mais l'auditeur percevra éventuellement une étincelle  d’optimisme. Combinant le primitivisme américain et la musique électronique répétitive à ses débuts. Le musicien basé à Montréal s’exécute à la guitare solo, de temps à autres soutenu par des refrains de synthé. Il a récemment finalisé l’autoproduction Transmigration of the Ghetto, qui sera disponible en double EP dans la prochain année.
------------------------------------------------------------

Relations de Presses/Publicités :
Info – 514-284-1022 ou info@casadelpopolo.com
http://www.thrilljockey.com/thrill/Glenn-Jones/#.Unqe21OnGSo
http://myriamgendron.tumblr.com/
http://fhood.bandcamp.com

 

Suoni Per Il Popolo and CKUT present:

Glenn Jones
+
Myriam Gendron
+
F Hood

Thursday January 9th, 2014
Casa del Popolo – 4873 St. Laurent, doors at 8:30pm, $10-12

Tickets available at Casa del Popolo, Cheap Thrills, L’Oblique, Phonopolis, and Atom Heart or www.casadelpopolo.com

Glenn Jones is a unique voice working in the decades -long tradition of American Primitivism. What sets him apart from the many devotees to this style is the combination of expressive playing and technical skill, most significantly his inventive use of alternate tunings and partial capos. As anyone knows who has seen him perform, Glenn is a remarkable storyteller, and his songs reflect that talent. The songs on Glenn’s latest, My Garden State, are evocative and redolent, and serve as a testament to Glenn’s talent for conveying a wide array of emotions, many times in one song, without saying a word.

Not so deep as a well, Myriam Gendron sings Dorothy Parker

Dorothy Parker is largely remembered today for her acerbic wit, prodigious work as a screenwriter, and deeply progressive political convictions. Some people will undoubtedly be surprised to discover she was first and foremost a poet. Ms. Parker’s poetry is brilliant – vulnerable and broken at times, at others as jocular and free-wheeling as her better-known writing. Parker’s poems have occasionally been turned into songs over the years, but they have never been subjected to such a thorough investigation as the one Myriam Gendon provides on Not So Deep as a Well.  Myriam’s delivery and arrangements are wondrous. Her guitar playing has the same spare, rhythmic circularity as Leonard Cohen’s 1960s recordings, creating harmonic density inside of a small, rich palette of emotional colors. Her vocals (sometimes doubled on themselves) have a still and haunted quality that suits the material beautifully, perhaps sounding especially boss when they function as a counterpoint to some of Parker’s wilder poems (such as “Song of Perfect Propriety”).  Not So Deep as a Well is a wonderful debut album, similar to certain obscure progenitors but possessed of a startling and original grasp of aesthetic holism. It is also a goddamn trip to hear. Enjoy.
– Byron Coley, South Deerfield

http://www.thrilljockey.com/thrill/Glenn-Jones/#.Unqe21OnGSo

Suoni Per Il Popolo et CKUT présentent:

Glenn Jones
+
Myriam Gendron
+
F Hood

Jeudi le 9 janvier, 2014
Casa del Popolo – 4873 St. Laurent, portes à 20h30, $10-12

Billets disponibles à la Casa del Popolo, Cheap Thrills, L’Oblique, Phonopolis, et Atom Heart ou www.casadelpopolo.com

Glenn Jones est unique. Inspiré de la longue tradition de l’American Primitivism, il entre dans une catégorie à part de tous les musiciens dévoués à ce genre musical grâce à son style qui combine un jeu expressif, un talent technique, et plus spécifiquement une utilisation inventive et originale d’accords alternés et de capodastres partiels. Comme chaque personne qui l’a déjà entendu joué le sait, il est un narrateur remarquable, et ses chansons reflètent son talent. Les morceaux que l’on retrouve sur son dernier opus, My Garden State, sont évocateurs et parfumés, et servent de témoignage à son talent qui transmet une large palette d’émotions, sans mot dire.

Not so deep as a well, Myriam Gendron sings Dorothy Parker
Dorothy Parker is largely remembered today for her acerbic wit, prodigious work as a screenwriter, and deeply progressive political convictions. Some people will undoubtedly be surprised to discover she was first and foremost a poet. Ms. Parker’s poetry is brilliant – vulnerable and broken at times, at others as jocular and free-wheeling as her better-known writing. Parker’s poems have occasionally been turned into songs over the years, but they have never been subjected to such a thorough investigation as the one Myriam Gendon provides on Not So Deep as a Well.  Myriam’s delivery and arrangements are wondrous. Her guitar playing has the same spare, rhythmic circularity as Leonard Cohen’s 1960s recordings, creating harmonic density inside of a small, rich palette of emotional colors. Her vocals (sometimes doubled on themselves) have a still and haunted quality that suits the material beautifully, perhaps sounding especially boss when they function as a counterpoint to some of Parker’s wilder poems (such as “Song of Perfect Propriety”).  Not So Deep as a Well is a wonderful debut album, similar to certain obscure progenitors but possessed of a startling and original grasp of aesthetic holism. It is also a goddamn trip to hear. Enjoy.
– Byron Coley, South Deerfield

F Hood's fingerpicked guitar pieces are often dark and heavy, but the listener will hear a shimmer of optimism eventually shine through. Combining American Primitivism and repetitious early electronic music, the Montreal-based musician performs solo guitar, occasionally backed by a chorus of synth. F Hood recently completed the self-produced Transmigration of the Ghetto, which will be released as a double EP in the new year.
------------------------------------------------------------
Press Relations/Publicity
Info – 514-284-1022 ou info@casadelpopolo.com
http://www.thrilljockey.com/thrill/Glenn-Jones/#.Unqe21OnGSo
http://myriamgendron.tumblr.com/
http://fhood.bandcamp.com